Kwaliteit is een ‘state of mind’
“Ik zie kwaliteit als een unieke ervaring. Dit maakt het een dynamisch begrip, wat voor elk individu anders is en met de tijd verandert. Het vinden van de optimale balans tussen organisatorische normen en persoonlijke waarden, waarbij wordt gestuurd op resultaat en het voorkomen van verwachte risico’s, is mijn persoonlijke uitdaging.” Frédérique BakkerKwaliteit is openstaan voor de ander
“...want alleen dan pas kan echt de dialoog worden gevoerd en kom je erachter wat en waarom de ander iets belangrijk vindt. Met deze kennis kunt u de bereidingswijze aanpassen: iets toevoegen of juist iets weglaten. Laat u inspireren! Ga aan de slag met de basis en vergeet niet tijdens het proces de dialoog aan te blijven gaan met de mensen om u heen.” Alice van der LindenKwaliteit is beleving
“Waar staat u voor als organisatie en wat zijn uw ambities? Het mogelijk maken van deze ambities en samen bepalen hoe u dat doet, dat is voor mij kwaliteit. Echt luisteren naar elkaar en elkaars intrinsieke motivatie en talenten willen zien zijn voor mij belangrijke pijlers voor succes.” Alice MulderKwaliteit zit in de mens
“Kwaliteit doe je en kwaliteit beleef je, samen met de cliënt. Ik geloof erin dat kwaliteit in de mensen zit. Daar gaat het over: voor de cliënt en door de mens. Heb vertrouwen!” Roos van VeenWisselend verschijnen blogposts van collega’s en gastbloggers met een eigen kijk op kwaliteit in de zorg.